// Nasze usługi

Platformy B2B sprzedażowe Inventcom OptimalB2B

OptimalB2B to zaawansowana platforma internetowa stworzona w nowoczesnych technologiach webowych, której celem jest usprawnienie komunikacji i procesów biznesowych. Takie rozwiązania pozwalają firmom zwiększać sprzedaż poprzez optymalizację i automatyzację procesów zakupowych oraz poprawę współpracy z partnerami biznesowymi i klientami.

OptimalB2B to coś więcej niż system sprzedażowy. Może zawierać szereg narzędzi biznesowych, takich jak konfiguratory produktów, ofertowniki dla handlowców czy integracje z hurtowniami danych, które usprawniają codzienną pracę i przyspieszają realizację zamówień. Dzięki temu firmy mogą skuteczniej zarządzać ofertą i relacjami z kontrahentami, zwiększając swoją konkurencyjność na rynku.

Współpracujemy z firmami, dostarczając im dopasowane rozwiązania IT, które wspierają rozwój i efektywność operacyjną. Zapraszamy do zapoznania się z naszymi realizacjami ? sprawdź, jak pomagamy przedsiębiorstwom wdrażać nowoczesne systemy i automatyzować procesy biznesowe.

Zastosowania Platformy B2B:

  • Prowadzenie sprzedaży B2B (hurtowej) za pomocą platformy - zwiększenie zysków dzięki udostępnieniu wygodnego narzędzia do zamawiania i systemu, który nagradza stałą współpracę z naszą firmą. Także możliwość konfiguracji programów partnerskich i lojalnościowych.

  • Integracja z systemami wewnętrznymi w firmie - stany magazynowe, informacje o produktach, listy zamówień widoczne bezpośrednio w programach księgowych, automatyczne wystawianie faktur, informacja dla handlowców etc.

  • Integracja z systemami partnerów biznesowych - wspólna sprzedaż na dużym obszarze, integracja magazynów, automatyczny import informacji o produktach od producentów, wspólna realizacja zamówień etc.


#Case Studies:

(przykłady wdrożeń przez naszą firmę - wybrane funkcje platform)

Platforma dla grupy biuroserwisów (dystrybutorów/hurtowników):

  • Kontrakty - indywidualne ceny dla wybranych klientów/firm w danym okresie z możliwością nadawania budżetów
  • Integracja z hurtowniami (stany, ceny, zdjęcia, dane produktów) - automatyczny wybór produktu o najlepszej cenie/dostępności
  • Integracja z systemem ERP/sprzedażowym
  • Obsługa wielu kont klientów - hierarchia kont zamawiających dla firm wieloodziałowych (akceptacja zamówień, powiadomienia)

Platforma dla sklepu z serwerami i podzespołami komputerowymi:

  • Dedykowany konfigurator produktów (w tym wypadku platform serwerowych)
  • Ofertownik/moduł handlowca - składanie ofert (pdf, xls, faktura proforma) z aktualnej oferty i cenników bezpośrednio z api dostawców/magazynu
  • Programy lojalnościowe, partnerskie
  • Komunikator (chat online) z klientem na platformie

Platforma dla drukarni:

  • Dedykowany konfigurator produktów (w tym wypadku różne wersje i warianty materiałów drukowanych)
  • Możliwość zamieszczania lub zamawiania indywidualnego projektu graficznego
  • Zaawansowane zarządzanie cenami produktów (w zależności od wybranych parametrów)
  • Moduł do komunikacji z użytkownikiem/klientem (wsparcie procesu tworzenia projektu graficznego)

Pracowaliśmy z:

Wdrożyliśmy platformy B2B dla firm i instytucji z wielu branż:

- Kompania Biurowa sp. z o.o.
- Seisan & Senden
- Gigaserwer
- Gomeo
- Orno-Logistics sp. z o.o.
- Wektor sp. z o.o.
- Arpi
- Partner Papes sp. z o.o.
- i wiele innych.

Zapraszamy do kontaktu w celu umówienia spotkania online lub rozmowy telefonicznej na której zaprezentujemy wersję demo platformy i odpowiemy na wszelkie pytania.

 

Etapy realizacji:

  1. Wstępne ustalenia, analiza zapotrzebowania i stworzenie specyfikacji.
  2. Podpisanie umowy.
  3. Przygotowanie ogólnego układu serwisu i interfejsu.
  4. Prace nad oskryptowaniem serwisu połączone z testami i prezentacją kolejnych etapów Klientowi.
  5. Udostępnienie Klientowi (Klientom) wersji BETA i systemu CMS
  6. Szkolenia z zakresu używania CMS, dalsze prace i testy nad funkcjonalnością platformy.
  7. Wdrożenie funkcjonalnej platformy wraz (jeśli wymagane) z integracją z określonymi systemami w firmie.
  8. Przekazanie praw autorskich, w razie potrzeby dalsze prace administracyjne i rozwojowe nad platformą.


Jednym z kluczowych zastosowań platformy jest integracja różnych systemów. OptimalB2B pozwala nie tylko na łączenie z wewnętrznymi systemami firmy, ale także na integrację z popularnymi rozwiązaniami zewnętrznymi, co przynosi wymierne korzyści. Poniżej przedstawiamy wybrane możliwości integracji z najczęściej stosowanymi systemami.





Integracja z oprogramowaniem w firmie

Nasze produkty można integrować z oprogramowaniem używanym w firmie. Oznacza to możliwość integracji z systemami WMS (magazyn), CRM, bazami zamówień, bazami produktów a nawet rozbudowanymi systemami ERP.




Integracja z systemami płatności on-line
Płatności on-line zintegrować można z dowolnymi naszymi modułami. Umożliwiają szybkie i wygodne płatności za dowolne produkty/usługi.

Integracja z systemami aukcyjnymi
Możliwość automatycznego wystawiania produktów z naszych systemów na aukcjach.

Integracja z porównywarkami produktów
Produkty umieszczone w naszym systemie mogą być reklamowane we wszelkich porównywarkach cen.

Integracja z systemami firm kurierskich i pocztowych
Zamówienia z systemu mogą być podpięte przy pomocy API do systemów kurierskich - oznacza to możliwość śledzenia realizacji wysyłki.



Integracja z systemami zbierającymi opinie o serwisach/produktach
Serwisy warto zintegrować z bazami opinii o produktach (gotowa baza opinii i ocen produktów)

Integracja z systemami śledzenia i optymalizacji ruchu na stronie
Podstawą rozwoju strony jest pełna wiedza na temat źródeł i przebiegu ruchu internautów na niej. Umożliwiają to najnowocześniejsze narzędzia do analizy ruchu.

Integracja z programami lojalnościowymi i partnerskimi
Relacje z klientem warto opierać na systemach partnerskich i lojalnościowych, zwiększa to ilość stałych zamówień.




Wybrane realizacje